LOGO DESIGN / CREARE GRAFICA LOGO

REALIZARE LOGO DESIGN

creare logo design realizare grafica logo

Logo Design, auzim despre acest element in calitate de designeri, de pasionati de publicitate, de oameni de business, de pietoni, de fumatori sau cafegii. Vedem peste tot pe unde mergem cel putin unu si le purtam zilnic pe noi la eticheta hainelor sau in portofele, genti si incaltaminte. Lumea s-a schimbat de cand au aparut si se pare ca unele din ele au rezistat si inca schimba lumea. Au o istorie si fiecare din cele mari, o poveste.

Procesul de realizare logo design este un element de identificare a unei afaceri, a unui produs sau serviciu. Mai exact e semnul diferentiator dintre tine producator de gogosi si concurentul tau ce face aceleasi gogosi ca si tine. Apoi este temelia pe care sta brand-ul tau, peretii de care se sprijina si incorporeaza simboluri pe care tu vrei sa le transmiti clientilor. Este casa afacerii tale. Asta se vede, asa te tine lumea minte, din prima.

Atentie!!! Daca pleci la drum cu ideea unui brand puternic iti trebuie un logo design relevant cu dinti, limba si buze care sa vorbeasca, sa cante si sa sopteasca. Daca vrei sa te pierzi in anonimatul miilor de firme poti ramane la stadiul de sigla. Logo-ul vorbeste despre tine ca despre un om, cu nume, statut, varsta, situatie, chip. Nu se refera la tine ca domnul care are casa prima la dreapta. Nu asta vrei de la munca ta, sa ramana in anonimat si sa nu aiba identitate.

REALZIARE LOGO DESIGN, DE CE?

In primul rand este esential sa te diferentiezi si sa-ti creezi un logo design care sa fie valabil si relevant pentru afacerea ta, astazi si peste cinci ani, cand vei dezvolta noi produse. Ai nevoie de el ca sa poti avea o imagine unica si originala, sa te tina minte clientii tai, sa vorbeasca lumea despre tine, sa fii recunoscut, sa starnesti asocieri pozitive in mintea consumatorilor.

CREARE LOGO DESIGN CORECT!

Sunt diversi amatori cE se pricep, zic ei, sa creeze logo design. Pe Facebook se promoveaza mai nou freelanceri care realizeaza logo-uri pentru 5 euro. Gandeste-te cat de relevanta poate fi o astfel de abordare pentru un business corect!

Este egala cu zero o astfel de strategie.

Sa-ti spun si de ce!

In procesul de creare grafica logo design ca la carte se impun urmatorii pasi:

  • 1: Brieful venit de la client cu informatiile necesare procesului de creatie (povestea afacerii mai simplu spus)
  • 2: Cercetare calitativa sau cantitativa ce contine istoric, analiza concurentei, chestionarea clientilor potentiali, stabilirea unui set de referinte si de asocieri
  • 3: Schitarea si conceptualizarea, desenarea logo-ului pe hartie, realizarea mai multor forme si reprezentari, selectarea codurilor de culoare
  • 4: Reflectare asupra ideilor prin solicitarea unui feedback din partea clientului, ordonarea preferintelor si eventualele imbunatatiri si modificari
  • 5: Pozitionarea - crearea unei imagini in mintea publicului tinta, strategie pentru a face cunoscut brand-ul daca este nou sau pentru a-l reimprospata daca este vorba despre rebranding
  • 6: Implementarea propriu-zisa a logo-ului

Asadar ceea ce fac unii sau altii nu e decat o imbinare de culori si simboluri care nu au nici o treaba cu ceea ce esti tu ca afacere, cu ce spune produsul tau cu ce vrei sa se inteleaga din ceea ce oferi.

CUM ARATA UN LOGO CORECT SI RELEVANT?

E simplu prin simbolurile pe care le reprezinta, este usor de tinut minte pentru clienti, versatile, adica poate fi folosit pe pixuri, pe mape de prezentare, pe hartie, agende, pe un avion, sau pe magneti de frigider. Este foarte important sa fie creat in format vectorial. Un logo trebuie sa fie durabil in timp, deoarece ne dorim ca atat firma cat si produsele sa fie longevive. Nu in ultimul rand logo-ul corect trebuie sa fie potrivit scopului, in asa fel incat sa fie corelat cu pozitionarea, adica daca vindem telefoane mobile, logo-ul sa reprezinte acest lucru, sa fie subtil legat de produs. Nu trebuie folosite neaparat evidentele si truismele.

CONCLUZIE! - LOGO DESIGN

Pentru a pasi cu dreptul, pentru a ne auzi numele in gura clientilor nostri, pentru a intra in lista preferintelor lor, initial trebuie sa avem un logo design creativ, unic si original, muncit si correct din punct de vedere tehnic. In caz contrar vom fi si noi unii care vindem ceva cuiva. Iar asta nu ne garanteaza nici macar supravietuirea. Identitatea noastra se reflecta in produsele pe care le vindem, in imaginea lor, in felul in care le imbracam si decoram.

Creativitatea inseamna a lua elemente cunoscute si a le asambla in moduri unice. - Jacque Fresco