Prima indexare mobilă pentru web

Au trecut câțiva ani de când Google a început să lucreze la prima indexare mobilă – crawling-ul Google de pe web folosind un smartphone Googlebot.

Indexare mobilDin analiza noastră, cele mai multe site-uri afișate în rezultatele căutării sunt bune pentru prima indexare mobilă, iar 70% din cele afișate în rezultatele căutării google au trecut deja peste. Pentru a simplifica, google va trece la indexarea pentru primele dispozitive mobile pentru toate site-urile web începând din septembrie 2020. Între timp, va continua să mute site-urile către primele indexări pentru mobil atunci când sistemele google recunosc că sunt gata.

Când va schimba un domeniu la prima indexare mobilă, se va observa o creștere a crawling-ului Googlebot, în timp ce va actualiza indexul la versiunea mobilă a site-ului dvs. În funcție de domeniu, această modificare poate dura ceva timp. După aceea, cea mai mare accesare a căutării se va face cu agentul google de utilizatori pentru smartphone-uri mobile. Numele exact al utilizatorului agent utilizat se va potrivi cu versiunea Chromium folosită pentru randare.

În Search Console, există mai multe modalități de a verifica primele indexări pentru mobil. Starea este afișată pe pagina de setări, precum și în Instrumentul de inspecție URL, atunci când verificați o adresă URL specifică cu privire la ramparea cea mai recentă.

Îndrumări de indexare

Indrumari indexare mobilÎndrumările google pentru a face toate site-urile să funcționeze bine pentru prima indexare mobilă continuă să fie relevante, pentru site-urile noi și existente. În special, vă recomandăm să vă asigurați că conținutul afișat este același (inclusiv text, imagini, videoclipuri, link-uri) și că meta-date (titluri și descrieri, meta taguri de roboți) și toate datele structurate sunt aceleași. Este bine să verificați de mai multe ori atunci când un site web este lansat sau reproiectat semnificativ. În Instrumentele de testare a adreselor URL puteți verifica cu ușurință atât versiunile desktop cât și cele mobile. Dacă utilizați alte instrumente pentru a analiza site-ul dvs. web, cum ar fi crawlere sau instrumente de monitorizare, utilizați un agent de utilizator mobil dacă doriți să se potrivească cu ceea ce vede Google Search.

În timp ce continuăm să susținem diverse moduri de creare a site-urilor mobile, vă recomandăm design-ul web receptiv pentru site-urile noi. Vă sugerăm să nu folosiți URL-uri mobile separate (adesea numite „m-dot”) din cauza problemelor și confuziei pe care le-am văzut de-a lungul anilor, atât din motoarele de căutare, cât și din partea utilizatorilor.

Prima indexare pe mobil a parcurs un drum lung.

Este minunat să vedeți cum a evoluat web-ul de la desktop la mobil și cum au ajutat webmasterii să permită accesul la crawling și indexarea pentru a se potrivi cu modul în care utilizatorii interacționează cu web-ul! Google va continua să monitorizeze și să evalueze cu atenție aceste modificări.